Hvor er online markedsføring på vej hen?

kreativ-seo

Online markedsføring er nok den mest dynamiske type for markedsføring der findes i og med virkemidler kan ændre sig fra dag til dag. Men hvor er det hele egentlig på vej hen? Her får du mit bud på, hvordan online markedsføring kommer til at se ud i fremtiden.

Søgemaskineoptimering

Også kaldet SEO går ud på at optimere sit website internt og eksternt i forhold til Googles retningslinjer. Dermed bliver Google tilbøjelig til at vise lige præcis dit website blandt de øverste resultater på relevante søgefraser.

Søgemaskineoptimering har i mange år, handlet om at fylde indholdssider med de rigtige søgeord et tilpas antal gange og generere så mange links som muligt. Sådan hænger det ikke helt sammen i dag, og sådan kommer det slet ikke til at være i fremtiden. Det kommer i højere grad til at handle om, at lave godt uddybende indhold, som løbende bliver forbedret og optimeret.

I forhold til links handler det i højere grad om kvalitet frem for kvantitet. Det som tæller højest i dag, er nemlig hvorvidt linksene er relevante i forhold til dit website og om de kommer fra stærke, relevante domæner.

Det vil sige, at det bliver sværere at lave søgemaskineoptimering og kræver at SEO Bureauerne har en mere kreativ tilgang til strategi og eksekvering.

AdWords og Facebook annoncering

AdWords og Facebook annoncering er kanaler hvor der betales pr. klik der kommer på annoncen. Disse kanaler har vist sig at kunne skabe en høj ROI i de fleste brancher, hvilket har gjort dem yderst populære.

Ulempen ved at AdWords og Facebook annoncering har taget fart er, at det har påvirket klikpriserne. Det er altså blevet dyrere at annoncere og priserne vil formentlig blive ved med at stige, så længe efterspørgslen er høj og der ikke kommer flere nævneværdige konkurrenter på markedet.

Det skal dog siges, at et af de bedste salgsargumenter for at benytte AdWords og Facebook annoncering er netop den høje ROI, så selvom priserne er er stigende på nuværende tidspunkt, vil prisstigningen før eller siden nå en grænse.

Så har du fået et lille indblik i, hvor jeg tror at online markedsføring er på vej hen af. Håber du kan bruge det til noget.